Tuesday, July 18, 2017

Bagaimana saya Bermula tambah Pendapatan Dengan Bantal Hotel DAG

Sampai satu tahap ada jugak rasa LETIH PENAT.. tapi KakNem cepat-cepat kembali ke track. Bukan apa, lama sangat kat tepian pantai tu takut pulak hanyut ke laut dalam. BIG Why kenapa buat bisnes tu kena sentiasa pasak dalam hati.

KakNem dulu mula-mula start kenal bisnes bantal ni secara kebetulan jugak. Sebelum tu KakNem adalah jual Shaklee. Bukan nak kata Shaklee tak bagus, tapi ada masa Up and Down jugak. Intai-intai jugak kiri kanan. Kot ada lubang untuk buat duit. Kebetulan pulak KakNem pula tengah mengandung anak No. 3. Dengan ekonomi keluarga yang cukup-cukup makan ni, hati agak risau. Mana taknya, yuran tadika/taska untuk dua beradik tu dah RM900. Nanti adik baru lahir, kena hantar taska jugak. Bayaran pun paling kurang RM400. Belum masuk lagi belanja pampers dll. Mau tak lalu makan kalau fikir. STRESS.

Masa tu bulan puasa kot,dalam bulan Julai 2016. Boring-boring sambil scroll newsfeed. Ternampak post kawan saya masa satu office dulu pasal #bantalhotelDAG. Tergerak hati nak whatsapp dia dan kawan tu pun reply bgtau pasal bisnes bantal tu. Tapi, saya diam je dulu sebab belum yakin boleh buat atau tak. Then, lepas balik dari cuti raya duit pun makin kering. 1st day nak ke office . Masa tu dalam kereta kot. Sebab husband yang drive saya respond balik whatsapp kawan tu cakap yang saya berminta. Masa tu saya ingat sangat sampai terketar-ketar saya dok tanya macam-macam kat whatsapp sebab terlalu teruja. Masa tu rasa tak boleh nak lengah dah. Sebab dah nampak potensi bantal hotel ni boleh pergi jauh dan masa tu market bantal hotel masih baru. Then, huru-hara lah satu hari tersebut.

Jangan tak caya,dalam masa TIGA HARI KakNem berjaya kumpul order 50biji. Terus Sign Up sebagai Agen. Selain promot menjual bantal, saya juga buka kepada agen atau dropship untuk buat duit. Sebab saya rasa bisnes ni tak susah pun. Bukan jenis beli barang then baru promot. Then, kalau tiada orang nak beli terpaksa simpan stok bawah katil. Kebanyakan yang jadi agen memang dah sedia ada dah pembeli. Hanya tunggu stok sampai saja.  Haa.. inilah rahsia #IzzRichEmpire. Kalau nak tahu kena join team kami dulu.. baru KakNem kongsi STRATEGI..
Alhamdulillah.. Team KakNem semakin berkembang seiiring dengan badan.. Masa tu kan tengah mengandung. Tapi, sekarang dah bersalin. Jangan terkejut KakNem dah selim melim dah..

No comments:

Post a Comment

Macam-macam jenis bantal selimut cadar tuala hotel saya jual

Sambungan slot #SamarindaKakNem  Semalam KakNem dah bongkar mengenai Founder dan syarikat DAG kan. So,hari ni KakNem nak sambung cerita p...